Polecamy...

10 Must Not Do's dla produktywnej pracy w domu

25 sierpnia 2022

Jeśli chcesz być jak najbardziej produktywny podczas pracy w domu lub w innym miejscu, które nie jest współczesnym biurem, musisz mieć rutynę i musisz wiedzieć, jakich rzeczy powinieneś unikać.

W szczególności, gdy pracujesz w domu, istnieje milion i jeden czynników rozpraszających, które mogą sprowadzić Cię na manowce. Wiedza o tym, jak pozostać na torze, jest niezbędna, jeśli chcesz mieć pewność, że skończysz swoją listę rzeczy do zrobienia na dany dzień i sprawisz, że praca zdalna będzie dla Ciebie udaną aleją.

Możliwe, że tracisz czas na złe nawyki, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Większość z nas to robi. Sprawdź ten film, aby uzyskać kilka pomocnych wskazówek.

Ważne jest również, aby znać rzeczy, których powinieneś unikać, siedząc w swoim domowym fotelu biurowym, abyś mógł uzyskać jak najwięcej z dnia. Sprawdźmy 10 z nie może dos dla pracy z domu.

  1. Nie miej swojego biura w obrębie przestrzeni życiowej - Jeśli możesz, lepiej jest umieścić swoje miejsce pracy z dala od miejsca, w którym normalnie siedzisz i oglądasz telewizję lub śpisz. Potrzebujesz dobrej równowagi między domem a życiem zawodowym, a pracując w miejscu, w którym zwykle spędzasz czas w domu, będziesz zacierać te granice.
  2. Nie unikaj robienia przerw - Łatwo jest myśleć: "Po prostu będę pracować przez i dostać to zrobić", ale to zły pomysł. Przerwy nie przynoszą efektu przeciwnego do zamierzonego, są niezbędne dla Twojego skupienia i koncentracji. Upewnij się, że robisz regularne przerwy w ciągu dnia i oddalaj się od miejsca pracy w tym czasie.
  3. Nie włączaj telewizora w tle - Odrobina hałasu w tle jest bardzo dobra, ale telewizor będzie cię rozpraszał. Zanim się zorientujesz, spędzisz pół godziny na oglądaniu telewizji w ciągu dnia i nie wykonasz żadnej pracy.
  4. Nie zachęcaj ludzi do wpadania na kawę - Twoi przyjaciele i członkowie rodziny mogą myśleć, że powinni do Ciebie przyjść, bo jesteś w domu, ale tak naprawdę pracujesz. Ważne jest, aby wcisnąć tę wiadomość do domu i upewnić się, że przyjdą podczas twoich przerw lub poza godzinami pracy.
  5. Nie zapominaj o komunikacji z biurem - Ważne jest, aby pozostać w kontakcie z biurem podczas pracy zdalnej. Bądź dostępny w serwisie Zoom i miej otwartą aplikację do obsługi wiadomości. Regularne meldowanie się jest zawsze dobrą rzeczą.
  6. Nie pozwól sobie na izolację - Łatwo jest czuć się odizolowanym podczas pracy w domu, ale można tego uniknąć, pozostając w kontakcie z biurem i robiąc wszystko, co w Twojej mocy, aby być częścią współpracy poprzez połączenia wideo. Weź udział!
  7. Nie projektuj swojego biura zbyt komercyjnie - Projekt biura domowego to subtelna rzecz. Musi być profesjonalny, aby wprowadzić Cię w odpowiedni sposób, ale nie musi być zbyt komercyjny. Upewnij się, że dobrze łączy się z innymi.
  8. Nie trać koncentracji na tym, co masz robić - Lista rzeczy do zrobienia jest niezbędna, jeśli chcesz zrobić wszystko w ciągu dnia. Łatwo jest zawrócić sobie w głowie innymi sprawami, ale utrzymanie się na celu jest ważne dla produktywności.
  9. Nie zapominaj o piciu wody - Bądź nawodniony, a będziesz w stanie znacznie lepiej się skoncentrować. Łatwo jest o tym zapomnieć, ale trzymaj na biurku butelkę z możliwością uzupełniania, która będzie Ci o tym przypominać.
  10. Nie trzymaj otwartych platform mediów społecznościowych na laptopie - Nie miej otwartych platform Facebook lub Instagram na laptopie lub telefonie. Wyłącz powiadomienia, dopóki nie będziesz miał przerwy w pracy!

Unikaj tych pułapek, a praca w domu powinna być dla Ciebie znacznie przyjemniejsza i bardziej produktywna.

Autor

Arleta Bereć

Pracownik biurowy. Warszawa

To może Cię zainteresować